عسگري: دليل تصميم کريمي، اشتباهش نبود
 
داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان
دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, :: 14:45 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

 

رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال تاکيد کرد که هيچ داوري در حاشيه امنيت قرار ندارد.


 

     حسين عسگري در مورد ليست داوران بين المللي و اينکه آيا از بين داوران معروف کسي بوده که اکنون نامش در فهرست نيست، عنوان کرد: نام ممبيني و قهرماني در اين ليست نيست. ممبيني سال گذشته در ليست بين المللي بود اما در تست AFC نتوانست موفق باشد و به همين دليل از داوران اليت خارج شد و ما مجبور شديم داور ديگري را جايگزين او کنيم. بايد کسي را به AFC معرفي کنيم که به او قضاوت دهند.


 وي ادامه داد: قهرماني هم از داوران خوب ما و سال‌هاست که در ليست بين المللي حضور دارد اما طبق قوانين فيفا داوري که بالاي 35 سال سن دارد نمي تواند اليت باشد. سال قبل هم که او را در ليست بين المللي قرار داديم فقط به عنوان داور چهارم از او استفاده شد و اگر تا 45 سالگي هم در اليت باشد فقط به عنوان داور چهارم از او استفاده مي شود و به همين دليل مانع از حضور ديگر داوراني است که مي توانند در عرصه بين المللي قضاوت کنند.


عسگري خاطرنشان کرد: با توجه به اين شرايط، دو نفر ديگر را جايگزين کرديم. از سويي جهانبازي و بخشي زاده که در ليست اليت داوران هستند به دليل کارنامه ضعيفي که فصل گذشته داشتند و اين فصل هم اين روند را ادامه دادند از ليست خارج کرديم و به جاي آنها از دو داوري که سابقه بهتري دارند استفاده کرديم. اين دو داور در چهار سال گذشته در کلاس هاي مختلفي شرکت کرده اند و هفته آخر فصل هم به آنها قضاوت سپرديم. بنيادي فر که يکي از اين داوران است تازه 26 سال سن دارد و در قضاوت هايي که داشته مشکلي پيش نيامده است. اگر اين داوران همين طور پله هاي ترقي خود را طي کنند مي توانند تا 15 سال در ليست داوران بين المللي باشند.


رئيس دپارتمان داوري در ارتباط با اينکه در کميته داوران حاشيه هايي وجود دارد، گفت: حرف هاي حاشيه اي را همان هايي مي گويند که مي خواهند از آب گل آلود ماهي بگيرند. هفته گذشته بدون هيچ مشکلي با اعضاي کميته داوران جلسه گذاشتيم و سه ساعت دوستانه و مسئولانه در مورد انتخاب اين ليست صحبت کرديم.


وي اضافه کرد: براي اولين بار در طول تاريخ 8 تغيير در ليست ايجاد کرديم و شک نکنيد که اين مسئله مي تواند به داوري کمک کند. اکنون شرايط براي کسي که براي داوري وقت بگذارد مهيا است تا بتواند خود را نشان دهد. داوران بايد بدانند نبايد در باد قرار گرفتن در ليست بين المللي بخوابند و بايد هميشه در تلاش باشند تا بهترين باشند. داوراني را مي خواهيم که بتوانند در عرصه بين المللي افتخار کسب کنند نه اينکه حتي در کلاس A آسيا هم نمي توانند قضاوت کنند.


عسگري در پاسخ به اين سؤال که گفته مي شود با اعضاي کميته داوران مشکل دارد، گفت: اصلا هيچ مشکلي نداريم و بايد ببينيد که چه کساني اين حرف ها را مطرح مي کنند.


رئيس دپارتمان داوري در خصوص استعفاي فنايي از کميته داوران گفت: فنايي از چه کسي حکم گرفته است؟ اگر براي او مشکلي پيش آمده نبايد به کسي که اين حکم را گرفته بگويد؟ فنايي نه به صورت کتبي نه شفاهي حرفي از استعفا به رئيس فدراسيون نزده است.


وي در پاسخ به اين سؤال که چرا برخي داوران در حالي که هنوز به سن بازنشستگي نرسيده اند از داوري خداحافظي مي کنند، گفت: حضور در داوري و رفتن از داوري اجباري نيست. کسي که چنين انتخاب مي کند حتما دلايلي براي خودش دارد. مثلا آقاي رفعتي اعلام کرد چون چند بار پايش را جراحي کرده و ديگر انگيزه اي ندارد مي خواهد خداحافظي کند و ما از او ممنون هستيم چون با وجودي که در ليست بين المللي بود اين تصميم را گرفت. مرتضي کريمي هم هنوز نامه کتبي و رسمي به ما نداده اما دليل اين تصميم به خاطر اشتباهش در بازي فولاد و ذوب آهن نيست.


عسگري در مورد اينکه خداحافظي اين داوران مشکلي ايجاد نمي کند و با کمبود داور روبرو نمي شويم گفت: کميته داوران با اين مسئله دچار مشکل نمي شود و به اندازه کافي داور داريم. داوران ما با هم تفاوت زيادي ندارند. ما توانستيم نگرش غلطي که در کميته داوران بود را تغيير دهيم و هيچ داوري در حاشيه امنيت نيست و به اسم ها کاري نداريم. جا دارد از محسن ترکي هم تشکر کنم که براي موفقيت فوتبال و داوري ايران اين فرصت را به فغاني داد تا در ليست بين المللي نفر اول باشد. اين منش يک انسان را نشان مي دهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان